A diszlexia és a mozgás

A diszlexia és a mozgás   2011. október 28.

Gyakori kérdés, hogy:

"...és tessék mondani, miért olvas majd a fiam jobban,

ha dobol, vagy sziklát mászik maguknál?"

Egy rövid cikk az összefüggésekről.

MOLNÁR DALMA

/VIZUÁLIS TÉRI KÉPESSÉGEK VIZSGÁLATA
DISZLEXIÁS GYEREKEKNÉL/

 

A diszlexiásoknál lévő gyengébb vizuális téri észlelést

speciális terápiákkal lehet fejleszteni.

Ilyen célt szolgál pl. a labdaterápia, amely során kialakul

a tevékenységhez a megfelelő testhelyzet.

A mozgás rendezettebbé válik, valamint a szemmozgások

egyre nagyobb mértékben lesznek képesek arra,

hogy rövid idő alatt felmérjék a vizuális–téri környezetet
(Földi F. R. n. a.).


Kiemelkedő szerepe van a diszlexia/diszlexia

veszélyeztetettség korai felismerésének.

S az ahhoz kapcsolódó speciális fejlesztések időbeni

megkezdésének.


Mivel az idegrendszer plaszticitás a kor előrehaladtával csökken.


Annál jobb eredmény érhető el a fejlesztésekterén,

minél hamarabb megkezdődik a célzott terápia, fejlesztés.



Forrás: http://www.mentor-konyvesbolt.hu/fejlesztopedagogia/cikkek/2009_4_Molnar.pdf






Szólj hozzá cikkünkhöz :


Iratkozz fel ingyenes, családi lapunkra!