Ha minden iskola bezár...!

Ha minden iskola bezár...!   2016. február 25.

Játssz el a gondolattal, hogy holnaptól minden iskola bezár...!

A gyerekek előbb otthon maradnak velünk, aztán a nagyszülőkre bízzuk őket, ha megtehetjük..
Majd mi szülők összeállunk, és páran elvállaljuk, hogy vigyázunk a többiek csemetéjére is, hogy addig ők dolgozhassanak.

Előbb utóbb felvetődne az igény, hogy tanítsuk is valamire ezeket a gyerekeket.

Ha rád esne a választás, neked mit diktálna a józan eszed?

TE MIRE TANÍTANÁD ŐKET?

Mivel töltenéd ki a gyerekeknek a 8 óráját?
Tartsd szem előtt, hogy ezen kívül csak hat órát vannak ébren, amiből 1- a felkelés és 1 - a lefekvés körül forog.

Az jó ötletnek tűnik, hogy legyenek erősek, egészségesek.

Ezért mozogjanak sokat, töltsenek minél több időt a napon, a friss levegőn. Már csak amiatt is, mert sokkal több oxigénre és napfényre van szükségük, mint nekünk felnőtteknek.

 

Ha már gyerekek, miért ne játszunk velük csoportos játékokat, amit otthon úgysem tudnak. Főleg, mert a játék mindennél hatékonyabb fejlesztés.

 

Aztán lehetnének ötletesek, vidámak, kreatívak, amit meg legjobban a zene, a hangszer, a rajzolás, festés fejleszt.

 

Aztán mi lenne, ha volna némi fogalmuk az őket körülvevő világról is?!
Mondjuk az egészségükről, a táplálkozásukról, főzésről, közlekedésről, vásárlásról…

 

És közben mennyi jó alkalom adódna, hogy írással, számolással és egyéb ismeretekkel gyarapodjanak.


Hol járunk ma ettől?!

 

Beültetjük őket, kora reggeltől délután négyig, egy zárt terembe, szűk kényelmetlen asztalok mögé, és megkíséreljük „modellezni” a külvilágot.

 

Ha elsőre nem akarják, fenyegetünk, büntetünk.
Akinél ez nem jön be, mert mondjuk elevenebb a többinél, és sokkal nagyobb a mozgásigénye, azt begyógyszerezzük.

 

Mindezt olyan öntelt magabiztossággal, mintha legalábbis hibátlan munkát adnánk ki a kezünkből. Pedig siralmas a hatásfok, sőt gyakran még ártunk is vele.

 

Ami nem az egyes tanárok hibája!!!

 

Már rég nem a „jó és gyenge tanuló” dilemmánál tartunk!


Persze ha a túlélésért küzdesz, örülsz, hogy legalább meleg helyen van és felügyelnek rá.
Csak kérdés, hogy valóban ezt szeretnéd-e 2016-ban?

Ha mindenki tudja, hogy jobb volna másként, akkor jogosan vetődik fel a kérdés, vajon miért megy minden szembe a józanésszel, évtizedek óta?!

 

Ésszerű az, hogy szülőként minden létező pénzedet és energiádat a gyermeked boldogulásába fektetsz, adózóként és döntéshozóként meg a kevésnél is kevesebbet fordítasz rá?

 

Ha önálló, szabadon gondolkodó, alkalmazkodni képes felnőttkort szánsz a gyermekednek, az utat neked kell kikövezni.
A minta te magad vagy!
"B" verzió NINCS!

 

Az a gyerek szerencsés, akinek a szülei képesek kompenzálni a jelenlegi ostoba és kártékony iskolai folyamatokat. Ami szerencsére nem is olyan nehéz, ha ismered a módját!

 

Akkor segítesz a legtöbbet, ha pontosabban látod, mi miért történik a gyerekeddel.

Ha sokkal szélesebb a rálátásod annál, mint amit az iskola kínál.

Ha tudod, hogy a gyerek értékelése mennyire felelőtlen és haszontalan vállalkozás!

Ha szülőként nem sétálsz bele azokba a nevelési csapdákba, amiket részben a saját neveltetésed, részben az iskola generál naponta.

 

Ezeken múlik, hogy miként élitek meg az iskolai éveket!

Bozótharc, vagy ajándék...


Ha mi szülők tudnánk, hogy a nevelésünk mennyit számít, sokkal több figyelmet fordítanánk önmagunk fejlesztésére.

 

Ezért tartozik minden fejlesztési félévhez egy szülői tréning!

 

Azért tartom, mert a fejlődés a családban mindig közösen történik.

A változás akkor könnyű és gyors, ha önmaga fejlesztésével, mindenki segíti a másikat.

 

Április másodikán tartom meg ennek a félévnek a

Szülői Tréningjét - Budapesten.

Ha tenni akarsz valamit, magaddal kell kezdened a változást!

 

Szeretettel várlak!
 

ITT OLVASS A RÉSZLETEKRŐL!








Szólj hozzá cikkünkhöz :


Iratkozz fel ingyenes, családi lapunkra!