Három dolog ami segít jól zárni a tanévet.

Három dolog ami segít jól zárni a tanévet.   2015. május 22.

Három dolog ami segít jól zárni a tanévet

1.

Már ne görcsölj az év végi jegyeken.
Egyrészt, mert már kevés hatással vagy rá, másrészt, mert a gyereked is akkor hajrázik a legjobban, ha nincs stressz.

2.

Ne vedd be, hogy a gyerekedet nem érdekli!

Hidd el, szeretne ő jó jegyet mindenből, és szívesen learatná a vele járó sikereket. De amikor úgy látja nem megy, próbálja „lazára venni a figurát”.
Könnyebb a kudarcot úgy elviselni, mintha nem is lenne neki az annyira érdekes. ("nekem nem is kéne Mercedes - biztos egy csomót fogyaszt...")

3.

Kevesen tudják, hogy az utolsó hetekben már a következő tanév sikeres kezdése a tét.

Ha a tanév földbe döngöléssel végződik, akkor a következő év sem lesz jobb a mostaninál.

Törd meg ezt a gyakorlatot.
Még akkor is, ha ellenállhatatlan vágyat érzel, hogy jól megmond mit kellett volna másként csinálni!

4.

Beszélgessetek az év végén

Beszélni érdemes és kell is a bizonyítványról.
De nem komolykodva, oktató célzattal, a tanulságok összefoglalása kedvéért!!!

Hanem azért, hogy ne maradjanak kibeszéletlen tüskék, mert azok éveken át megmaradhatnak.
A beszélgetés ne a nappaliban történjen, miközben kockás papíron az átlagot számolod.

Jó alkalom lehet egy sima bevásárlás, egy közös bringázás, vagy bármi.

Sőt, egy gyengébb bizonyítványt le sem kell reagálni azonnal.

Belenézel, húzol egyet a fején, - nehéz volt a vége? – Aztán pár nappal később is kezdeményezhetsz…

-         Számítottál jobb jegyre valamiből? Miért?

-         Volt olyan, amiben szerencséd volt?

-         Mi sikerült a legjobban?

-         A barátaid elégedettek voltak a bizijükkel?

…és miközben beszélgettek, igyekezz átengedni a beszélgetés fonalát!

Az a jó, ha minden sérelem felszínre kerül.

A legutóbbi tanfolyami hétvégén hallottam egy gyerkőcünktől egy sztorit:

A matektanár előbb felezte, aztán harmadolta, végül már negyedelte a piros pontokat, hogy már ne gyűlhessenek össze ötösök az otthoni szorgalmikból.

A gyerkőc teljesen kiakadt - jogosan.
A történetből persze nem hiányoztak a jelzők sem, de végighallgattam. A végére megnyugodott, és meg tudta fogalmazni mi bántja.

Ha úgy zártam volna a beszélgetést, hogy - jó, de azért azt te is tudod, hogy nem az év végén kell elkezdeni kapkodni, - akkor elveszett volna a beszélgetés értelme.

Végül alapozd meg a következő év sikeres kezdését.

Ebben én is tudok neked segíteni!

Egy jó Kalandtábor a legintenzívebb fejlesztés, és a legjobb móka.

Amikor tíz gyerek közösen éli át a kalandokat, akkor az eredményesebb „vezetővé válik”, a rutintalanabb pedig ellesi a jó mintákat.

A fejlődés egyszerűen szükségszerűen megtörténik.

Ez az év a tizenötödik a táborok sorában.

Minden tábor kidolgozott fejlesztési terv szerint halad.

Minden tanulási készség lendületet kap!

A fejlesztést élményeken, kalandokon keresztül érjük el!

Kata a lovas terapeuta, Fehér Holló az indián, Andi a zenész, Gombi a festő, Kriszti a keramikus, Zoli az erdész, Laci a sziklamászó, Dorka, Máté, és még sokan mások teszik hozzá a tudásukat a táborok sikeréhez.

Olvass róla többet.

(egy tábor betelt, két másikba 4 - 4 hely van)

ITT OLVASS A TÁBOROKRÓL, ÉS HA TETSZIK ÍRATKOZZATOK BE VALAMELYIKRE!








Szólj hozzá cikkünkhöz :


Iratkozz fel ingyenes, családi lapunkra!