[dt_sc_full_width animation=”tada” first][dt_sc_titled_box type=”titled-box” title=”Általános szerződési feltételek” icon=”fa-cogs” bgcolor=”#000000″ variation=”” textcolor=””]
Általános Szerződési Feltételek
A bodzavar.hu weboldal, illetve aloldalait (továbbiakban: weboldalt) a Bodzavár Oktatási Nevelési Alapítvány üzemelteti (továbbiakban: „Üzemeltető”).
Kérjük potenciális vásárlóinkat, felhasználóinkat, hogy olvassák el jelen általános szerződési feltételeinket (ÁSZF), és ha minden pontjával egyetértenek, magukra nézve kötelezőnek ismerik el, csak abban az esetben vegyék igénybe szolgáltatásainkat. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely a Weboldalon történő vásárlás, megrendelés alapján az Üzemeltető és a vásárló között jön létre.
Szerződésünk kizárólag interneten keresztül, elektronikus formában kerül elfogadásra és megkötésre, nem minősül írásba foglalt szerződésnek, nem kerül egyedileg aláírásra, iktatásra, továbbá postázásra, azonban annak tartalma archiválásra kerül, és utólagosan hozzáférhető, visszakereshető. Tájékoztatjuk, hogy az Üzemeltető nem rendelkezik a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerinti magatartási kódexszel.
A működéssel, termékeink megrendelési és szállítási feltételeivel, folyamatával kapcsolatban felmerülő kérdésekkel a Weboldal honlapján megadott elérhetőségeinken és jelen Általános Szerződési Feltételekben tudunk vásárlóink rendelkezésére állni.
Üzemeltető adatai:
Cégnév: Bodzavár Oktatási Nevelési Alapítvány
Székhely: Székhelyünk: 8291 Vöröstó Bodzavár dűlő 1.
Levelezési címünk: 8291. Nagyvázsony, Édes Gergely u.3.
Elektronikus elérhetőség: bodzavar@bodzavar.hu
Telefonszám:: 003670389 0602
Adószámunk: 18938814-1-19
Számlaszámunk: 10400463-50526877-87901003 – (K&H Bank)
Szerződés és kapcsolattartás nyelve: magyar
Adatkezelési nyilvántartási számai: NAIH-75821, NAIH-75822
Megrendelés menete
- A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni
weboldalaink termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés és fizetés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizheti rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthat, javíthat is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.
- Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, ha úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a „Tovább a pénztárhoz” gombra. Ha még tovább szeretne nézelődni kínálatunkban, a „Vásárlás folytatása” gombbal visszaléphet termékeink közé.
- A pénztárhoz való lépés előtt lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni. Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét.
- A következő lépésben szállítási módról olvashat egy rövid tájékoztatást, miszerint a csomagot az MPL (Magyar Posta Logisztika) futárszolgálat fogja a megadott címre szállítani termék rendelés esetén.
- Ezt követően kell megválasztania az Önnek megfelelő fizetési módot (utánvét, bankkártya). Határon túli szállításhoz CSAK Bankkártyás fizetési mód választható!
- Ha egyetért a megrendelés tartalmával a „Rendelés összesítése” szerint, akkor a megrendelés leadásához szükséges jelölnie továbbá, hogy tudomásul vette és elfogadta jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmát és a rendeléssel járó fizetési kötelezettséget a Webáruház felé. A „Megrendelés” gombra kattintva véglegesítheti rendelését.
- Online bankkártyás fizetés választása esetén a fizetés a „Megrendelés” gombra kattintás után fog elindulni. A rendelés leadását követően átirányítjuk az online fizetési oldalra, ahol megkezdheti a tranzakciót. A fizetés befejezését követően az oldal visszairányítja webáruházunkba.
A megrendelés elküldését követően – a gyakorlatban perceken belül, legkésőbb 2-3 munkanapon belül emailben visszaigazolást kap az Ön által megadott email címre a rendelés részletes adataival.
Adatbeviteli hibák ellenőrzése, módosítása
Felhívjuk kedves vásárlóink figyelmét, ügyeljenek az adatok bevitelének pontosságára, hiszen azok alapján kerül számlázásra, illetve kiszállításra a megrendelt termék. Különösen fontos az e-mail cím és telefonszám pontos megadása, ezek hiányában meghiúsulhat a kapcsolatfelvétel és a megrendelés teljesítése. Ha a megrendelést követően nem kap 1-2 órán belül automatikus visszaigazolást e-mailben, kérjük, ellenőrizze a postafiókjához tartozó tárhely telítettségét, vagy a kéretlen levelek (spam) gyűjtésére szolgáló mappát. Felhívjuk szíves figyelmét, a rosszul megadott email cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét. A hibásan megadott adatokból származó szállítási problémákért Webáruházunk semmilyen felelősséget nem vállal, az emiatt keletkező költségek teljes mértékben a vásárlót terhelik.
Vásárlóinknak lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a szerződéses nyilatkozat elküldését megelőzően. A Megrendelés elküldését megelőzően a „Kosár” tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető. Regisztrált vásárlóink számára a személyes adatok (pl.: számlázási cím, szállítási cím, telefonszám stb.) tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható a jobb felső sarokban elhelyezkedő „Adataim módosítása” menüpontban.
Ha adatbeviteli hibák miatt tévesen adott meg adatokat (pl. hibás szállítási cím, téves darabszám) és ezt megrendelés leadását követően veszi észre, úgy mindaddig lehetősége van a téves adatok telefonon (+36-703890602) vagy e-mailben (bodzavar@bodzavar.hu) történő módosítására, míg a megrendelt termékeket a kézbesítő szolgáltatónak át nem adjuk.
Megrendelések visszaigazolása
Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről. Megrendelése alapján csak akkor jön létre megkötött szerződés, ha a Webáruház visszaigazoló email-je az Ön elektronikus postaládájába megérkezik. Amennyiben az automatikus visszaigazoló emailt a megrendelés elküldésétől számított 2-3 munkanapon belül nem kapja meg, úgy ajánlati kötöttsége minden további feltétel nélkül automatikusan megszűnik.
Mindent megteszünk a Webáruházban feltüntetett információk pontosságáért, a készletinformációk aktualizálásáért. Ha ennek ellenére a megrendelt termék időközbeni készletfogyás miatt nem áll rendelkezésre, úgy a megrendelés teljesítése lehetetlenné válik. A teljesítés lehetetlenülése a szerződést megszünteti. A teljesítés lehetetlenüléséről haladéktalanul tájékoztatást küldünk és a megrendelés ellenértékeként a vásárló által előre kifizetett teljes összeg visszautalását legkésőbb a tájékoztatást követő 14 napon belül elindítjuk a kifizető kártyára.
Áraink
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a Webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, de nem tartalmazzák az esetleges szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben a Webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vásárlót az új adatokról. A vásárló ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
Fizetési feltételek
Webáruházunkban lehetőség van bankkártyás vagy utánvéttel történő fizetésre, de határon túli szállításhoz CSAK Bankkártyás fizetési mód választható. Utánvétel esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének.
Hibás rendelésből adódó, utólagos banki utalás vagy bankfiókos befizetés választása esetén amennyiben a rendelés értéke nem érkezik be számlánkra a rendelés leadásától számított 10 napon belül, figyelmeztető e-mail üzenetet küldünk. Ha a rendelés ellenértéke a rendelés leadásától számított 30 napon belül sem érkezik meg a Bodzavár Oktatási Nevelési Alapítvány számlájára, úgy a rendelést töröljük, melyről szintén e-mailben értesítést küldünk.
Szállítás
A megrendeléseket a Magyar Posta Zrt. MPL Üzleti Divízió csomagszállító cég teljesíti Magyarország határain belül.
A csomag érkezése a rendelés visszaigazolását követő 10 munkanapon belül várható, azonban a pontos szállítási móddal és költségekkel kapcsolatban a rendelés beérkezését követően, e-mailben értesítjük.
A termék várható szállítási idejét a Webáruház ismerteti a pénztár folyamat során, valamint a visszaigazoló e-mail is tartalmazza. Rendelésének állapotáról, és aktuális helyzetéről az MPL futárszolgálat fogja tájékoztatni, csomagját a későbbiekben az alábbi oldalon nyomon tudja követni, a futárszolgálattól kapott kóddal:
https://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes
Egymást követő két sikertelen kiszállítási kísérlet esetén a megvásárolt áru visszaküldésre kerül. A visszaérkezett áruról az Üzemeltető értesítést kap, mely értesítés alapján közvetlenül veszi fel a kapcsolatot a vásárlóval a szerződés teljesítésének sikeres lebonyolítása érdekében. Amennyiben a termék kiszállítása a vásárló érdekkörébe tartozó okból a megrendelését visszaigazolását követő 30 napon túlmenően is meghiúsul, azt úgy tekintjük, hogy a szerződés teljesítése lehetetlenült, mely lehetetlenülésről a vásárlót emailben tájékoztatjuk. A tájékoztatás megküldését követően a terméket a Webáruházba újbóli értékesítés céljából visszahelyezzük, míg a termék esetlegesen előre kifizetett vételárának visszautalását legkésőbb a tájékoztatást követő 14 napon belül elindítjuk a vásárláskor használt kifizető kártyára.
A számlát a leszállított csomag tartalmazza. a csomagot kézbesítéskor a futár (postai kézbesítő) jelenlétében szíveskedjen megvizsgálni, a termékeken észlelt esetleges sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét, és ne vegye át a csomagot. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-vásárló közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni! Online képzés.
Felelősség korlátozása
Az Üzemeltető megtesz mindent azért, hogy a weboldalain megjelenő adatok (termékek ára, elérhetősége, leírása stb.) a lehető legpontosabbak legyenek. A nyilvánvalóan téves, rendszerhibából származó 0 vagy 1 Ft-os ár nem minősül ajánlattételre való felhívásnak. Kivételt képeznek ez alól az 1,-Ft-os akciók keretében meghirdetett, illetve ajándéktermékek. A termékek mellett feltüntetett képek illusztrációk, minden esetben a termékleírás tartalmazza a termék jellemzőit. Az esetlegesen előforduló hibákért az Üzemeltető felelősségére a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendeletben és a Ptk.-ban leírt rendelkezések az irányadóak.
Az Üzemeltető nem felel a vis maior-ból eredő, vagy egyéb, az ellenőrzési körén kívül eső események okán bekövetkező károkért, így pl. de nem kizárólagosan:
- a Webáruház weboldalainak használatából, üzemzavarából, működési hibájából,
- a számítógépes vírusok, férgek által okozott,
- a bármilyen hardver- vagy szoftverhibából, internetes hálózat hibájából, egyéb technikai jellegű hibából eredő,
- vonal vagy rendszerhibából, illetve az internet csatlakozás megszakadásából eredő károkért.
A vásárlót megillető elállási és felmondási jogok
A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet értelmében a vásárló jogosult indokolás nélkül elállni a vásárlástól a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül. Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a vásárló vagy a vásárló által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. A vásárló az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. Ha a szerződés megkötésére a vásárló tett ajánlatot, a vásárlót a szerződés megkötése (vagyis a megrendelés Üzemeltető általi visszaigazolása) előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Ha a vásárló elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:
Levélben: 8291. Nagyvázsony, Édes Gergely u.3.
Elektronikus úton: bodzavar@bodzavar.hu
Az elállási/felmondási nyilatkozatminta itt érhető el.
A vásárló határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
A vásárló elállási jogát nem gyakorolhatja a 45/2014. Korm. rendelet 29. §-ában foglaltak esetén, így különösen:
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a vásárló személyére szabtak (pl. fotókönyv, gravírozás);
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a vásárló a csomagolást felbontotta;
- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében (az előfizetéses szerződések kivételével);
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha az Üzemeltető a vásárló kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a vásárló e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási / felmondási jogát.
Az E-könyvekre nem vonatkozik az elállási jog. Kérjük, vásárlás előtt győződjön meg arról, hogy olvasójához megfelelő formátumot választott-e!
Elállási jog/ Visszaszolgáltatási garancia, menetének ismertetése
Ha a vásárló eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük a vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a kiszállítási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a vásárló az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott.) Kézhezvételi időpont házhoz szállítás esetében a futártól történő átvétel időpontja, ami a futártól kapott nyugtával igazolható. A visszatérítést az Üzemeltető mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a vásárló nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. (Az elállást határidőben érvényesítettnek tekintjük, ha a vásárló az elállásról szóló nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi, azaz a tizennegyedik napon közölt elállás is érvényesen közöltnek tekintendő.) A visszatérítés során az Üzemeltető az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazza, kivéve, ha a vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést az Üzemeltető mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a vásárló nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
A vásárló köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére nincs lehetőségünk. A határidő betartottnak minősül, ha a vásárló a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaküldésének közvetlen költségét. A vásárlót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
A csomag az Üzemeltetőhez történő beérkezését követően videó kamerával rögzítésre kerül küldeménye kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges, későbbiekben felmerülő jogvita elkerülése érdekében kerül sor.
Szavatossági információk
Webáruházunkban kizárólag új termékek kerülnek értékesítésre. A termékek eredeti gyári csomagolásban, sértetlenül kerülnek feladásra a címzett részére. A forgalmazott termékekre a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően felelősséget vállalunk.
- Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet a vásárló a kellékszavatossági jogával?
A vásárló az Üzemeltető hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg A vásárlót kellékszavatossági igénye alapján?
A vásárló – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a vásárló a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére A vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti a vásárló kellékszavatossági igényét?
A vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a vásárló a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
A vásárló a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha A vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Üzemeltető nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a vásárló köteles bizonyítani, hogy a vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
- Termékszavatosság
Milyen esetben élhet A vásárló a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén A vásárló – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg a vásárlót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként a vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti A vásárló termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vásárlónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
A vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
- Jótállás
Hibás teljesítés esetén az Üzemeltető az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) számú Kormányrendeletben (a továbbiakban: Kormányrendelet) szerint, az abban meghatározott termékek vonatkozásában jótállásra köteles. A Kormányrendelet alapján a vásárló kijavítást vagy kicserélést kérhet, a jótállás időtartama 1 év. Az Üzemeltető jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a vásárlót a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Panaszkezelés
Az esetleges panaszok bejelentésére az Üzemeltető jelen ÁSZF-ben megjelölt elérhetőségein keresztül van lehetőség, szóban (telefonon) vagy írásban (levélben vagy emailen) előterjesztve. Nem minősül panasznak, ha a vásárló a Webáruház működésével, tevékenységével kapcsolatosan tájékoztatást, állásfoglalást kér. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Webáruház egyedi azonosítószámmal látja el.
Az Üzemeltető a szóbeli panaszt lehetőség szerint azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, illetve, ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Üzemeltető a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát a vásárlónak megküldi, egyebekben pedig a következő pont szerint jár el.
A panaszt – amennyiben az előző pont szerinti megoldásra nincs lehetőség – az Üzemeltető – törvény eltérő rendelkezése hiányában – harminc napon belül írásban megválaszolja. A válaszhoz csatolja a panaszról felvett, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A § (5) bekezdése rendelkezése szerinti jegyzőkönyvet is. A panasz elutasítását az Üzemeltető indokolni köteles. A panaszról felvett jegyzőkönyvet az Üzemeltető 5 évig köteles megőrizni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a) a vásárló neve, lakcíme,
- b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- c) a vásárló panaszának részletes leírása, a vásárló által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- d) az Üzemeltető nyilatkozata a vásárló panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- e) a jegyzőkönyvet felvásárló személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a vásárló aláírása,
- f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A panasz elutasítása esetén az Üzemeltető írásban tájékoztatja a vásárlót a jogorvoslati lehetőségekről, azaz tájékoztatja arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Az írásbeli tájékoztatásban megjelöli az illetékes hatóság, illetve a vásárló lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét is. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy az Üzemeltető a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
A vásárló panaszának elutasítása esetén, egyébként az Üzemeltetővel szemben felmerülő vitás ügyek (fogyasztói jogvita) kivizsgálására a lakóhelye szerinti illetékes fogyasztóvédelmi szervhez vagy bírósághoz fordulhat, illetve kifogásának egyszerű, gyors, bíróságon kívüli rendezése céljából békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A békéltető testületek elérhetőségeit az alábbi weboldalon találja:
http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8579
A fogyasztói online vitarendezési irányelvek alapján az Európai Bizottság által létrehozott honlapon, a fogyasztó regisztrációja után lehetőség van arra, hogy az online vásárláshoz kapcsolódó jogvitákat ezen keresztül intézzék. Ehhez egy kérelem kitöltése szükséges a vásárló részéről, elkerülve a bírósági eljárást. A portálon a fogyasztó és az Üzemeltető között közösen választható meg a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testület:
https://webstage.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&ing=HU
Záró rendelkezések
Az Üzemeltető rendszere a vásárlók aktivitásáról adatokat gyűjthet, melyek nem kapcsolhatók össze a vásárló által a regisztrációkor megadott egyéb adatokkal, sem más internetes honlapok vagy szolgáltatások igénybevételekor keletkező adatokkal.
Az Üzemeltető jogosult a felhasználó részére hírlevelet vagy egyéb reklám levelet küldeni, amennyiben a felhasználó a regisztrációkor a megfelelő adatai megadásával ehhez előzetesen, egyértelműen, kifejezetten és önkéntesen hozzájárult. Az Üzemeltető nem köteles ellenőrizni, hogy a felhasználó által a regisztrációkor illetőleg a hozzájárulás megadásakor megadott adatok valósak, illetőleg helytállóak-e.
A felhasználó az adatkezelés időtartamán belül tájékoztatást kérhet az Adatkezelőtől a személyes adatai kezeléséről. Az Adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 25 napon belül írásban, közérthető formában tájékoztatja a felhasználót a kezelt adatokról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, továbbá – amennyiben az adatok továbbítására is sor került – arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg az adatokat.
A felhasználó a hozzájárulását bármikor jogosult visszavonni. Ebben az esetben az Üzemeltető a visszavonást követően a felhasználó részére több hírlevelet illetőleg egyéb reklám levelet nem küld, továbbá törli a felhasználó adatait a hírlevélre feliratkozott felhasználók adatai közül.
Bővebb adatvédelmi tájékoztatást az alábbi linken található „Adatvédelmi nyilatkozat” tartalmaz
https://bodzavar.hu/adatvedelmi-es-adatkezelesi-szabalyzat/
A termékekről írt kritikák és egyéb kapcsolódó vélemények minden esetben a felhasználók álláspontját tükrözik, tartalmukért az Üzemeltető nem vállal felelősséget. Az Üzemeltető fenntartja a jogot a közízlést, üzleti érdekeit vagy jogszabály sértő vélemények törlésére.
A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezései az irányadók. A vásárló megrendelésének a Webáruházban való rögzítésével elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el az Üzemeltető általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit. Az Üzemeltető fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására. Az ÁSZF módosítása esetén az új szerződési feltételek a Weboldalon közzétételre kerülnek. A módosítás közzétételekor már folyamatban lévő megrendelésekre a megrendeléskori feltételek érvényesek.
ÁSZF hatályos: 2018. április 1. napjától visszavonásig.
Jelen általános szerződési feltételeket az alábbi linken tudja letölteni:
Bodzavár Oktatási és Nevelési Alapítvány ÁSZF
[/dt_sc_titled_box][/dt_sc_full_width]