[dt_sc_three_fifth animation=”swing” first][dt_sc_titled_box type=”titled-box” title=””A fejlesztés nem a gyengék sportja!” ” icon=”fa-cogs” bgcolor=”” variation=”” textcolor=”#000000″]
2018. május 09.
Szeretettel üdvözöllek!
Két „évzáró tippet” hoztam Neked, ami a saját tanítványainknál nagyon jól működik!
A közelmúltban elvégeztek egy kísérletet 200 felnőttel. A kérdés az volt, meddig bírják ki a
fenekükön. Félóránként!!! kaptak tíz perc szünetet. A negyedik óra végére 30-an maradtak!
A szülők többsége, májustól már inkább csak túlélni szeretne.
A gyereked is hulla fáradt, meleg is van, meg unja is a banánt már nagyon…
A teljes elmebetegség, amit egész évben művelünk velük, ilyenkor csúcsosodik.
Mióta tombol a természet, a gyerekeink végképp nehezen viselik az egész napos bezártságot.
Nem hiszem, hogy van, aki ne tudná, hogy ez mennyire ártalmas és értelmetlen. De ha mondjuk, eszközök híján mégis asszisztálunk hozzá, legalább ne csináljunk úgy, mintha a gyerek lenne a hülye! Főleg, hogy a sajátunk…
Szerencsétlen tanár is az elemekkel harcol. A „rendfenntartás” érdekében a legfőbb eszköze, a bizonyítvánnyal fenyegetőzés…
A gyerekek meg úgy tesznek, mintha alig izgatná őket a dolgok kimenetele.
Pedig nagyon is izgatja őket!
Egyre feszültebbek, amitől az év végéig, folyamatosan romlik a teljesítményük. Tizenöt év érettségiztetés pont elég volt megfigyelni…
A népi játék velünk szülőkkel zárul, amikor helyettes rendfenntartóként asszisztálunk a színdarabhoz.
Csak szólok, hogy a gyerekeink fejét napi 6-8 órában, egy meleg, levegőtlen helyiségben, jobbára tökéletesen haszontalan adatokkal tömik, miközben odakint száz ágra süt a Nap!
Szóval most a legtöbbet két dologgal segíthetsz:
Használd az energiát!
Májusban nem csak a természet újul meg!
Használd ki a kínálkozó bónusz energiát, és ezekben a hetekben fordíts belőle többet önmagadra! Foglalkozz a gondolataiddal, a hangulatoddal. Alakítsd kicsit tudatosabban őket. Tudod!
Ha te jól vagy, a gyereked is…!
Másrészt, próbáld oldani a gyermekedben egyre növekvő feszültséget!
Beszélgess vele sokat. A feszültség fokozása helyett, adj alkalmat a gondolatai kibeszélésére.
Ez olyankor valósulhat meg, amikor pár órára kihagyjuk a „tanulságok levonását”.
Segíts, hogy ne érezze magát tök hülyének, amiért naponta hallja az iskolában, hogy „kezdesz fiam leereszteni…”.
Konkrétumok kellenek
Akár jól tanul, akár nem, segíteni csak konkrét megoldásokkal tudod őt. A következő levelemben ezek közül mutatok pár fontosat.
Ma megmutatom az elsőt!
Sulifüzet
Ha eddig nem volt nálatok szokás, vegyél egy viccesebb füzetet a gyermekednek, és a tanév végéig – még úgy öt hétig – legyen ez a „sulifüzete”. Ha rendesen vezeti, járjon érte valami, igazán vonzó jutalom az év végén!
Kerüljön bele minden óra végén a lecke címe, a feladott házi feladat, és az esetleg beígért dolgozatok időpontja.
Fontos!!
Minden tantárgy, egy-egy külön oldalra kerüljön. Tehát nem a naptári napok szerint haladunk a füzetben! Például kerüljön a lap tetejére: történelem, majd az egymást követő töri órák bejegyzései kerüljenek egymás alá. Így a tantárgy bejegyzései gyorsan áttekinthetőek, például egy dolgozat előtt.
Csak ezzel az egy módszerrel megspórolhatjuk az „elfelejtem egyesek” nagy részét!
Alul a cikkünk alatt – legyél Te is az olvasónk!
Örökre ingyenes, és, ha megunnád, bármikor törölheted!
KATT IDE ! Nyáron BODZAVÁRON a helyed!
Válaszd ki a legvonzóbb Kalandtáborunkat!
SEGÍTSD A MUNKÁNKAT!
Akár az 1 % -oddal (kérlek kattints ide az adószámunkért)
ÉS ÍGY!
FELÚJÍTJUK AZ OKTATÓHÁZUNKAT!
KATTINTS – OLVASS – SEGÍTS!
[/dt_sc_titled_box][/dt_sc_three_fifth]