Ennyit tud az „értékelés”!

Ennyit tud az „értékelés”!

Ennyit tud az „értékelés”!

Ha túl kemény a bizonyítvány…
Indításnak pár fontos tény: ne legyints, rá – gondolj bele egyesével, mindegyikbe!

Az értékelés, gyermeked néhány képessége alapján készült! Csak úgy tesz, mintha átfogó volna.
Egy-egy személy véleményét tükrözi, emiatt erősen szubjektív!
Főleg verbális képességek alapján készült, ezért az lett a „jobb tanuló”, aki jobban viselte az izgalmakat.
Az egész, csak erre az adott időpillanatra érvényes!

Akkor most örülni kell a gyenge bizinek?
Persze nem.
De alapszabály: utólag már ne témázz rajta!
A kioktatással, hegyi beszéddel, a „csalódtam, szomorú vagyok, stb. szöveggel, többet ártasz, mintha egyszerűen csak elfogadod.

Ebben a pillanatban így sikerült, és ENNYI!
Attól még senki nem lett jobb matekból, hogy leszidták a bizonyítványa miatt. Vagy, ha mégis, az még nagyobb gáz…

Még valami!
Ha kiderül, hogy csapnivaló a spenótod, palacsintát sem sütsz egy ideig, az biztos! A „gyenge képesség” attitűdje mindent beleng, minden területre beszivárog, és lassan mindent megfertőz. Ki se ejtsd a szádon, és ne hagyd másnak se! Általános értékelés nem létezik!

Érdemes még tudni:
Olyan csak klinikai esetekben figyelhető meg, hogy valaki mindenben gyenge teljesítményt nyújtson!
Aki gyengén olvas, annak általában jobban megy a matek.
Ha gyengék a reáltárgyak, jók a készségtárgyak, és így tovább.
Ja, hogy ez pont nem szempont!?

Ha tehát a bizonyítvány látványától első látásra nem is perdülnél táncra, vedd észre, hogy ez nem az élet, csak mindössze egy középszerű játékfilm…